SOLODOOR: Dveře v prvotřídní kvalitě

Společnost SOLODOOR a.s. jedna z největších českých firem zabývajících se výrobou interiérových dveří a obložkových zárubní, spustila špičkovou novou technologii.

Společnost  SOLODOOR a.s. je tradičním, ryze českým výrobcem interiérových dveří a obložkových zárubní se sídlem v Sušici. Založena byla roku 1997 jako nástupnická organizace Dřevařské výroby SOLO Sušice a.s. Společnost patří mezi největší a nejvýznamnější zaměstnavatele regionu. Kromě jiného se může pyšnit i známkou kvality CZECH MADE, oceněním, které zohledňuje nejen kvalitu výrobků, ale i působení firmy na životní prostředí, spotřebu energií či péči o zaměstnance.

Díky intenzivnímu vývojovému programu přichází společnost SOLODOOR a.s. každoročně s řadou novinek ve svém výrobním programu. „Byť v dřívější době byla značka spojována s těmi levnějšími výrobky, dnes již to neplatí. Posledních šest let jsme stočili pomyslné kormidlo výroby směrem k výrazným výrobkovým inovacím a zaměřili jsme se na oblast kvalitních českých dveří a zárubní pro zákazníka, který chce, aby mu jeho dveře doma dlouho sloužily. Samozřejmě je za tím schováno hodně změn technických a obchodních, ale pokud mám uvést hlavní milník poslední doby, tak je to jednoznačně tato změna společně s výraznou změnou struktury našeho obchodního oddělení,“ zdůrazňuje Martin Dozrál.

V loňském roce dosáhla společnost obratu těsně nad hranicí 300 miliónů korun a navýšení celkového objemu výroby o zhruba 10 %. „Nebyli jsme tolik zasaženi krizí ve stavebnictví jako naši konkurenti. Ti zaznamenali výrazné meziroční poklesy tržeb, někdy až o 50 %. Na rozdíl od nich SOLODOOR neustále roste a posiluje své pozice,“ tvrdí generální ředitel.

Specialista ve svém oboru

Jak již bylo řečeno, SOLODOOR se věnuje především výrobě interiérových dveří a obložkových zárubní. „Snažíme se vyrábět cenově dostupné dveře, které jsou zajímavé designově a zároveň jsou značně odolné proti poškození,“ shrnuje generální ředitel v kostce zaměření výrobního programu a pokračuje: „Toho dosahujeme například použitím mechanicky vysoce odolných CPL laminátových povrchů. Naší specialitou je pak povrch SOLO 3D, který imituje trojrozměrnou strukturu dřeva a přitom dokáže velmi dobře vzdorovat poškození. Spojuje tak v sobě jak estetické kvality, tak funkčnost,“ upřesňuje.

Důležitou novinkou je dle jeho slov oblá hrana u dveří, kterou firma dokáže udělat u dveří s laminátovým povrchem jako jedna z mála v Evropě. „Oblá hrana je kromě elegantního vzhledu ceněna hlavně kvůli bezpečnosti. Jinak si troufám říct, že dovedeme uspokojit nejrůznější náročné požadavky zákazníků a v sortimentu máme mnohé speciální dveře jako například dveře protihlukové či protipožární dveře,“ doplňuje výčet výrobních kompetencí.

Nejmodernější v Evropě

Nejvýznamnější investice posledních let byly spojeny se zavedením nových technologií do výroby – nového automatickému lisu a formátohranovacího centra, které zajišťuje již zmiňovanou oblou, a do budoucna nejen tu, hranu u dveří. Ke slavnostnímu spuštění nových linek došlo na konci letošního května. Investice do zavedení nových technologií firmu stály okolo 90 milionů korun, přičemž 25 milionů korun z této částky bylo pokryto dotacemi z evropských fondů. Veškeré úpravy spojené s instalací linek byly prováděny za plného provozu bez jakýchkoli odstávek výroby. „ Na tuto investici budou hned navazovat další v řádu přibližně 20 miliónů korun. Na cestě k nám jsou již stroje na přesné frézování a nové vybavení do lakovny. Ve své snaze neustále zlepšovat své produkty však nepolevujeme a věřím, že po plném zaběhnutí nových technologií přijdeme s dalšími novými nápady a jejich následnými realizacemi,“ říká Martin Dozrál.

Investice do plně automatické formátohranovací linky a moderního lisu na pláště dveří ze společnosti SOLODOOR udělala jednoznačně jednoho z nejmoderněji vybavených výrobců interiérových dveří, a to nejen v České republice, ale i střední Evropě. Výrobní závod sídlí v Sušici a veškeré investiční plány směřují do této lokality. „Máme zpracovanou studii dlouhodobého rozvoje areálu a rozhodně je v plánu ho neustále rozvíjet. Technické vybavení, které nyní máme, nám umožňuje výrazně navýšit kapacitu výroby. Již dnes víme, že do pěti let se do současných výrobních prostor nevejdeme, takže spolu s technologiemi plánujeme i rozšíření výrobního zázemí. Naštěstí máme v areálu dostatek prostoru pro realizaci našich záměrů,“ naznačuje ředitel další vývoj závodu.

Kontinuální růst

SOLODOOR vyváží všechny svoje výrobky, tj. dveře a zárubně. Poměrově export pokrývá přibližně 15 % obratu. Nejsilnějším trhem je tradičně Slovensko, ale firma se odkázala prosadit  i v Rumunsku, Bulharsku,  Německu či Rakousku.

A budoucnost? „Nejbližší plán je vztažen k plnému rozjetí nových technologií, a to nejen z výrobního, ale i obchodního hlediska,“ odpovídá Martin Dozrál. „Musíme se na nové lince naučit vyrábět, ale hlavně musíme naučit naše zákazníky objednávat výrobky s oblou hranou, které dokáže linka produkovat,“ dodává. Z finančního hlediska firma dle jeho slov sleduje plán kontinuálního růstu o zhruba 10 % ročně. Ten se mu podle všech ukazatelů v letošním roce rozhodně podaří splnit.

COPYRIGHT 2012 businessleader.cz - Zpravodajský portál průmyslu a obchodu. ALL RIGHTS RESERVED
Vydává: Media Developments, s.r.o. | Email: info@businessleader.cz